2

Dbaj o unikalny tytuł



Temat optymalizacji serwisu pod kątem wyszukiwarki, z którym spotykają się na co dzień specjaliści SEO jest tematem obszernym i niełatwym. Każdy serwis internetowy wymaga indywidualnego podejścia, dogłębnej analizy i wielu godzin pracy. Algorytmy wyszukiwarki Google są stale aktualizowane i często praktyki, które sprawdzały się parę lat temu, dzisiaj nie zdają egzaminu. W takim razie jakimi regułami powinien kierować się pozycjoner optymalizując serwis? Jedną z kluczowych zasad jest tworzenie unikalnych tytułów stron.

Unikatowy tytuł to podstawa

Znacznik meta-title to tytuł strony, który wyświetlany jest w wynikach wyszukiwania i naprowadza użytkownika na temat danej podstrony. Jaki to ma wpływ na pozycjonowanie? Tytuł strony nie tylko odgrywa ważną rolę dla użytkownika wyszukiwarki, ale również ma znaczenie przy ocenie witryny przez roboty sieciowe. Pamiętaj, że optymalizacja strony www to również uzupełnienie tytułu o pozycjonowane słowa kluczowe. Taka praktyka pozwoli na uzyskanie lepszych efektów i poprawę pozycji. Ponadto:

  1. Zwróć uwagę na tytuły wszystkich podstron. Znaczniki title nie powinny powtarzać się w obrębie strony.
  2. Dopilnuj, aby znaczniki meta-title nie były zbyt długie, maksymalnie do 80 znaków.
  3. Nie upychaj słów kluczowych, dobierz jej w optymalny sposób do zawartości strony.
  4. Na końcu każdego znacznika umieść nazwę firmy, brand.

Prace, o które musisz zadbać w zakresie sekcji head nie ograniczają się jedynie do ustawienia unikatowego tytułu, jednak ten punkt jest elementem niezbędnym, aby serwis był dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO.