5

Analizuj witrynę


Monitoruj wykonane działania i pamiętaj o cyklicznym wykonaniu zadania jakim jest analiza strony internetowej. Nie wszystkie błędy optymalizacyjne zauważysz gołym okiem. Korzystaj z popularnych narzędzi analitycznych. Najczęściej są one darmowe a znacząco ułatwią proces pozycjonowania. Dostępne oprogramowanie pomoże zarówno w analizie on-page jak i off-page. Poniżej kilka przydatnych narzędzi.

Google Search Console – bezpłatne narzędzie, które pozwoli na monitorowanie kondycji strony, wskaże podstawowe błędy optymalizacyjne i pozwala na komunikację z Google.

Ahrefs.com - najbardziej rozbudowane narzędzie do analizy profilu linkowego domeny, badające wszystkie linki prowadzące do witryny. Niestety płatne.

Google Analytics – wszystkie statystyki ruchu w serwisie w jednym miejscu. Pozwala sprawdzić postępy w promocji i jak wpływa ma pozycjonowanie strony na konwersję sprzedażową.

ScreamingFrog – darmowe narzędzie (z ograniczaniem do liczby podstrony analizujące techniczne aspekty SEO na stronie. Bada znaczniki HTML w witrynie.